اقتصادکارامد: معاون وزیر صمت در بازدید از شرکت ماشینسازی اراک، بر ضرورت افزایش تولید، تقویت ساخت داخل و بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای بومی در اجرای طرحهای بزرگ صنعتی کشور تأکید کرد.
به گزارش ایدرونیوز ؛ فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو در جریان بازدید از پروژههای صنعتی استان مرکزی و شرکت ماشینسازی اراک، با بررسی آخرین وضعیت تولید و ظرفیتهای توسعهای این مجموعه، اظهار داشت: ماشینسازی اراک یکی از بازوهای توانمند پیشبرد طرحهای کلان ملی است.
مقیمی با اشاره به اینکه ماشین سازی اراک باید به حوزه های جدید ورود کند، تصریح کرد: تقویت شرکتهای مادر تخصصی و ارتقای توان ساخت تجهیزات استراتژیک، از الزامات بنیادین برای پشتیبانی از پروژههای زیرساختی و تحقق اهداف صنعتی کشور است.
وی با اشاره به جایگاه ماشینسازی اراک به عنوان یکی از نمادهای صنعتی ایران که در دهه های قبل با همت و نقشآفرینی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تأسیس شده است، افزود: سوابق درخشان این مجموعه در اجرای پروژههای عظیم صنعتی، بهویژه نقشآفرینی در توسعه فازهای پارس جنوبی، گواهی بر توانمندی فنی و مهندسی این صنعت مادر است.
معاون وزیر صمت در گفتوگو با مدیران و کارشناسان این شرکت، بر لزوم بهرهگیری حداکثری از توانمندیهای بومی و تقویت روند ساخت داخل تأکید کرد و گفت: راهبرد اصلی وزارت صمت، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رفع موانع موجود بر سر راه توسعه واحدهای صنعتی است تا بتوان ظرفیتهای کشور را در راستای اجرای طرحهای ملی بیش از پیش بهکار گرفت.
وی همچنین تصریح کرد: ماشینسازی اراک با دارا بودن زیرساختهای لازم در ساخت تجهیزات صنعتی، مخازن تحت فشار و سازههای سنگین، ظرفیت ویژهای برای پشتیبانی از صنایع نفت و گاز کشور محسوب میشود که باید با حمایتهای لازم، از این پتانسیل برای تکمیل زنجیره ارزش استفاده شود.
نظرتان را بیان کنید
پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد



































پیام ها