يکشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۹:۰۲

اقتصادکارامد: سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سود ارزی خریداران اوراق مرابحه شرکت‌های پتروشیمی واقع در استان بوشهر نیمه خرداد امسال به حساب سرمایه‌گذاران واریز شد.

سود-ارزی-خریداران-اوراق-مرابحه-دو-طرح-پتروشیمی،-پرداخت-شد

به گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اصغر بالسینی روز سه شنبه اظهار کرد: سود ارزی خریداران اوراق مرابحه شرکت‌های پتروشیمی سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان، با نرخ سود سالیانه ۶ درصد، در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۷ خرداد سال جاری از طریق بانک ملت به‌عنوان بانک عامل به حساب دارندگان این اوراق واریز شد.

وی افزود: بر این اساس هر یک از ناشران مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو سود اوراق را به صورت ارزی به دارندگان اوراق پرداخت کردند.

به گفته بالسینی، پرداخت سود این اوراق به صورت ارزی و بدون تاخیر زمانی از آن حیث دارای اهمیت است که صنعت پتروشیمی متحمل آسیب‌هایی از ناحیه حملات دشمن آمریکایی-صهیونی در جنگ تحمیلی رمضان شده و اهتمام شرکت‌های پتروشیمی سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان به عنوان ناشران اوراق ارزی نسبت به پرداخت به موقع سود اوراق، می‌تواند سبب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید اوراق ارزی شده و سطح اعتماد عمومی نسبت به ابزارهای ارزپایه در نظام مالی کشور را ارتقاء دهد.

سخنگوی مرکز مبادله تأکید کرد: تاکنون ۲۰ شرکت بزرگ صنعتی و اقتصادی تقاضای تامین مالی ارزی برای پروژه‌های صادرات‌محور و ارزآور خود را با رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو به مرکز مبادله ایران ارائه داده‌اند که فرآیند تأمین مالی ارزی آن‌ها در حال انجام است.

سود ارزی خریداران اوراق مرابحه دو طرح پتروشیمی، پرداخت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد